انواع ظرف نمونه مدفوع

آیا شما با انواع ظرف نمونه مدفوع آشنا هستید؟ کاربرد آنها را چطور آیا آنها را می­دانید؟ اگر شما اطلاعات کمی درباره ظروف نمونه مدفوع داشته باشید به راحتی می­توانید با انواع ظرف نمونه مدفوع آشنا شوید. اما اگر با ظرف نمونه مدفوع آشنا نیستید هیچ نگران نباشید ما در قسمت اول مقاله این موضوع را کامل به توضیح می­دهیم؛ ما در قسمت اول مقاله به صورت کامل به شما توضیح می­دهیم که ضرف نمونه مدفوع چیست. اگر قصد دارید تا به صورت کامل با انواع ظروف نمونه مدفوع آشنا شوید فقط کافیه مقاله را با دقت مطالعه کنید.

 

ظرف نمونه مدفوع چیست؟

اگر می­خواهید در ادامه مقاله به مشکل بر نخورید به این بخش مقاله به صورت کامل دقت کنید. همانطور که از نام این ظرف پیداست یک ظرف از جنس پلاستیک است که درون آن نمونه مدفوع قرار می­دهند. زمانی که شما با دچار مشکل گوارشی می­شوید یا به اصطلاح سیستم گوارش شما دچار بیماری می­شود به دکتر مراجعه می­کنید و دکتر برای تشخیص بیماری از شما می­خواهد آزمایش استول یا تست مدفوع دهید، زمانی که شما آزمایش می­دهید در واقع نمونه مدفوع خود را درون این قوطی قرار داده اید. این ظرف­ها یا به اصطلاح قوطی­ها نیز در دو شکل استریل و غیر استریل در بازار موجود است که شما می­توانید بر اساس نیاز خود از بازار تهیه کنید. همانطور که می­دانید کاربرد اصلی این ظروف برای حمل و نگهداری نمونه مدفوع است.

نام دیگر این ظروف قوطی استول است که می­توانید با مراجعه به بخش مقالات سایت ما تمامی مقاله­های مرتبطت به این موضوع را مطالعه کنید. ما در ادامه مقاله به صورت کامل و جامع انواع ظرف نمونه مدفوع را برای شما شرح می­دهیم تا بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید.

 

انواع ظرف نمونه مدفوع

خب به پایان انتظار شما فرا رسید، به مهم­ترین بخش از مقاله رسیدیم؛ اگر می­خواهید در ایران به فردی موفق تبدیل شوید باید در شغل خود کاملاً حرفه­ای باشید. در واقع اگر شما انواع ظروف آزمایشگاهی را بشناسید یعنی در کار و شغل خود بسیار حرفه­ای هستید. در ادامه مقاله ما قصد داریم تا انواع ظروف نمونه برداری مدفوع را به شما توضیح دهیم؛ پس همراه ما باشید.

 

قوطی استول

به صورت کلی اگر بخواهیم بگوییم تنها ظرف نمونه بردای مدفوع در ایران همین قوطی استول آزمایشگاهی است. تمامی این تصاویر که در مقاله مشاهده می­کنید مربوط به قوطی استول است. در واقع نام دیگر این قوطی، طرف نمونه برداری مدفوع است. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل دسته بندی و انواع قوطی استول را برای شما شرح دهیم.

دسته بندی ظرف نمونه برداری مدفوع

در بخش قبلی مقاله به صورت کامل برای شما انواع ظرف نمونه مدفوع را معرفی کردیم، در این بخش قوطی استول را دسته بندی می­کنیم. ظروف آزمایشگاهی از جمله ظرف نمونه برداری مدفوع بر اساس نیاز مصرف کننده دسته بندی می­شود. به عنوان مثال بعضی از افراد این ظروف را بر اساس استریل بودن یا نبودن آن دسته بندی می­کنند و بعضی دیگر بر اساس میزان ظرفیت آن را دسته بندی می­کنند. ما تقریباً در تمامی مقالات خود به این موضوع اشاره کرده ایم. یک دسته بندی مهم دیگر که در بین ظروف نمونه برداری بسیار مهم است؛ دسته بندی بر اساس داشتن قاشقک یا نداشتن آن است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل نحوه دسته بندی این ظروف را به شما بگوییم؛ پس همراه ما باشید.

 

دسته بندی بر حجم داخلی

یک نکته مهم که لازم دانستیم تا به شما بگوییم این است که بدانید چه مقدار نمونه نیاز دارید؛ در واقع برای هر آزمایش بین 5 تا 7 گرم نمونه نیاز است. این قوطی­ها در دو ابعاد 15 میل و 30 میلی لیتر تولید می­شود. در واقع شما باید بر اساس نیاز آزمایشگاه خود اقدام به تهیه یکی از این دو نوع کنید. همانطور که اشاره کردیم شما برای اینکه یک آزمایش مناسب داشته باشید باید حداقل 5 گرم نمونه در اختیار آزمایشگاه قرار دهید. البته یک آزمایشگاه ممکن است به شما بگوید که نمونه بیشتری جمع آوری کنید. یک نکته مهم که حتما باید به شما بگوییم این است که بر اساس سایز ظرف سایز قاشقک نیز تغییر می­کند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با دسته بندی ظرف نمونه مدفوع  آشنا شوید؛ پس همراه ما باشید تا در کار خود حرفه­ای شوید.

 

شکل درب چقدر مهمه؟

یکی چیزهایی که از نظر ما شاید مهم نباشد درب قوطی است؛ در واقع این درب آنقدر مهم است که یک دسته بندی را به خود اختصاص داده است. این قوطی­ها معمولاً از دو نوع درب استفاده می­کنند. درب­ های قوطی استول معمولاً به شکل فشاری یا پیچی است.معمولاً ما در جامعه نوعی پیچی درب را بیشتر مشاهده کرده ایم. اگر می­خواهید قوطی تهیه کنید که باز و بسته کردن آن برای همه راحت باشد بهترین کار استفاده از درب پیچی است.درب نوع دوم باید با قدرت نگهانی بسته شود؛ در واقع این درب مناسب عمومی مردم نیست. در صورت استفاده نادرست ممکن است به درب آسیب بزند و باعث شود که نمونه نشت دهد. این قوطی­ها به هیچ وجه نشت نمی­دهند؛ اما ممکن است در صورت استفاده اشتباه بیمار خراب شود و نشت پیدا کند. در این شرایط ممکن است که نمونه نیز آسیب پیدا کند.

 

 

بدون قاشقک یا با قاشقک؟

در کشور ما ایران قاشقک ظروف نمونه گیری به سه شکل است. نوع رایج این قوطی­ها مدل قاشقک دار آن است؛ در واقع این مدل بر روی درب خود یک قاشقک متصل دارد. این سوال ممکن است برای شما هم پیش آید که در مدل بدون قاشقک چطور می­خواهید نمونه برداری کنید؟ این مدل قوطی بیشتر در خود آزمایشگاه استفاده می­شود و توسط اپلیکاتور عمل نمونه برداری صورت می­گیرد. مدل سوم این قوطی­ها که تازه وارد بازار ایران شده است، دارای قاشقک جدا شونده است. در واقع این قاشقک به صورت آزاد درون قوطی موجود است و شما می­توانید از آن جهت جمع آوری نمونه استفاده کنید. سایت ما تنها عرضه کننده ظرف نمونه گیری مدفوع با قاشقک جدا شونده است.

 

امتیاز ۵ از ۵ – ۷ رای
spinner در حال ثبت رای

در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم.

برای مشاوره و پیگیری سفارشات خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۲۱۶۸۰ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 15 =