بطری نمونه برداری آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی لوازمی هستند که درون آزمایشگاه ­ها به‌منظور کمک به افراد در آزمایشگاه ­ها ایفا نقش می ­کنند. یکی از لوازمی که کاربرد زیادی دارد و البته در شکل ­ها و اندازه ­های مختلف تولید می­ شود بطری آزمایشگاهی است. این بطری­ ها جنس­ های مختلفی دارد و یکی از ویژگی­ های این بطری ­ها این است که برخی از حلال‌ها فرار هستند و باید به‌سرعت به ظروف درب‌دار منتقل شوند. البته که انواع مختلفی نیز دارد. اما ما در این مقاله قصد داریم تا به‌صورت کامل بطری نمونه برداری آزمایشگاهی را برای شما شرح می ­دهیم.

 

بطری نمونه برداری آزمایشگاهی چیست؟

یکی از لوازمی که در آزمایشگاه ­ها بسیار مورداستفاده قرار می ­گیرد همین بطری نمونه برداری آزمایشگاهی است. این بطری­ها معمولاً از جنس شیشه و پلاستیک تولید می­ شوند و تقریباً مانند بطری­ های معمولی هستند. معمولاً این بطری­ ها بر روی خود یک سری علامت برای درجه‌بندی دارند؛ در واقع این درجه‌بندی ­ها میزان مواد درون آن را نمایش می­ دهد. درب یا درپوش­های قدرتمند این بطری­ها برای شما این امکان را فراهم می­کند که بتوانید هر محلولی را درون آن نگهداری کنید.

به‌عنوان‌مثال شما می­توانید میزان معینی مایع را درون این بطری­ها برای مدت طولانی نگهداری کنید. این بطری­ها مقاومت بالایی دارند و می­توانند به شما کمک بسزایی در نگهداری و انتقال نمونه­ها کند. در بعضی مواقع نیاز است که یک ماده یا مایعی را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید. در این شرایط شما باید از یک بطری برای حمل‌ونقل و نگهداری آن استفاده کنید.

 

بطری­ نمونه گیری بر اساس مدل و جنس آن از ویژگی­های خاص و بی­نظیری برخوردار است. به‌عنوان‌مثال شما می­توانید با بطری­های پلاستیکی مواد حلال یا اسید­ها را حمل‌ونقل کنید. البته بطری­ها بر اساس نیاز مصرف کنند کیفیت، حجم و قیمت مختلفی دارد که باعث می­شود شما از یک بطری استفاده کنید یا به‌هیچ‌وجه استفاده نکنید. معمولاً اطلاعت مهم بطری بر روی درب (درب پوش) یا بدنه آن به‌صورت مندرج می­باشد و شما می­توانید آن اطلاعات را مورد بررسی قرار دهید.

مهم­ترین نکته در هنگام خرید این است که درب بطری آن نشتی نداشته باشد؛ یعنی اگر درب نشتی داشته باشد ممکن است باعث اتفاقات مضحکانه و اتفاقات بدی در آزمایش شود. ما در ادامه انواع این بطری نمونه برداری آزمایشگاهی را برای شما شرح می­دهیم. در ضمن توجه داشته باشید که یورین باتل نام دیگر بطری های نمونه گیری آزمایشگاهی است.

 

 انواع بطری نمونه برداری آزمایشگاهی

اگر به مقاله دقت کرده باشید متوجه شده‌اید که متوجه شده‌اید که مردم بر اساس نیازهای خود بطری نمونه برداری آزمایشگاهی را دسته‌بندی می­کنند. به‌عنوان‌مثال بعضی از افراد بر اساس میزان حجم بطری­ها، این بطری­ها را دسته‌بندی می­کنند و بعضی دیگر بر اساس جنس بطری دسته‌بندی می­کنند. این بطری­ها معمولاً از جنس پلاستیک و شیشه هستند که باعث می­شود کاربردهای بی­نظیری داشته باشد. همان‌طور که در مقاله انواع بطری نمونه برداری به‌صورت جامع توضیح دادیم در این مقاله به‌صورت مختصر انواع بطری نمونه برداری را توضیح می­دهیم.

 

از جنس پلاستیک شاید هم شیشه

تقریباً تمام بطری­های جهان از جنس شیشه و پلاستیک است، بطری­ها بر اساس جنسی که دارند کاربردها و ویژگی­ها مختلفی دارند. در واقع اگر بدانید زمانی که بخواهند ماده­ای را نمونه برداری کنند به خواص آن ماده دقت می­کنند و بر اساس خواص آن جنس بطری را انتخاب می­کنند. به‌عنوان‌مثال زمانی که می­خواهند از بدن نمونه برداری کنند کمتر از بطری پلاستیکی استفاده می‌کنند؛ زیرا ممکن است خواص و بعضی از ویژگی­های ظاهری بین پلاستیک و ماده­ای که از بدن جدا شده است منتقل شود.

معمولاً از بطری­های پلاستیکی برای انتقال مواد خورنده یا اسیدها استفاده می­شود؛ زیرا پلاستیک در برابر خورندگی و اسیدها مقاوم است. پلاستیک در طولانی‌مدت اثرهای زیادی را بر روی موادی که درون آن است می­گذارد. درصورتی‌که بخواهید می­توانید از طریق اتوکلاو یک بطری پلاستیکی را استریل کنید و برای آزمایش­های مهم از آن استفاده کنید.

البته استریل کردن به آن معنی نیست که شما می­توانید بیش از یکبار از آن استفاده کنید. شما می­توانید بسیار راحت بدون نیاز به اتوکلاو، یک بطری استریل تهیه کنید و از آن استفاده کنید. شما می­توانید برای استفاده طولانی‌مدت از بطری­های شیشه­ای استفاده کنید. بطری­های شیشه­ای استریل کاربرد بسیار زیادی در صنعت پزشکی و از همه مهم­تر کاربرد بسیار زیادی در فعالیت­های آزمایشگاهی پزشکی دارد.

 

استریل یا غیر استریل

یکی از نکات مهم هنگام خرید ظروف آزمایشگاهی یکبار مصرف این است که آیا آنها یکبار مصرف یا چند بار مصرف هستند. اگر ظروفی که قرار است مصرف کنید استریل باشند جواب آزمایش شما بسیار دقیق است. البته ممکن است شما بخواهید برای حمل نقل مواد از بطری استفاده کنید. بهتر است برای این کار از بطری پلاستیکی استفاده کنید؛ زیرا مقاومت بیشتری در برابر ضربه خوردگی و… دارد. البته دقت کنید که بطری پلاستیکی در اثر استفاده طولانی‌مدت ممکن است اثر خود را بر روی ماده بگذارد. در ادامه یکسری نکات مهم را به شما می­گوییم که بتوانید در هنگام خرید بطری نمونه برداری آزمایشگاهی از آنها استفاده کنید.

 

نکات خرید بطری نمونه برداری آزمایشگاهی

اگر شما قصد خرید بطری نمونه برداری آزمایشگاهی را دارید باید به این نکاتی که قرار است به شما بگوییم دقت کنید. اگر در هنگام خرید به این نکات دقت کنید می­توانید بهترین انتخاب را کنید و در نتیجه بهترین تجربه خرید را داشته باشید. قبل از اینکه اقدام به خرید کنید حتماً به نیاز خودتان دقت کنید.

به‌عنوان‌مثال اگر شما می­خواهید به نمونه گرما دهید بهتر است که از بطری شیشه­ای استفاده کنید. اما اگر بخواهید مواد حلال را جابه‌جا کنید بهتر است که از بطری­های پلاستیکی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را  به دست آورید. از نظر ما اگر قصد خرید دارید بهتر است که بطری نمونه برداری آزمایشگاهی استریل تهیه کنید تا بهترین نتیجه را از آزمایش­های خود به دست آورید.

 

امتیاز ۵ از ۵ – ۶ رای
spinner در حال ثبت رای

در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم.

برای مشاوره و پیگیری سفارشات خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۲۱۶۸۰ تماس بگیرید

بطری نمونه برداری آزمایشگاهی چیست؟

یکی از لوازمی که در آزمایشگاه ­ها بسیار مورد استفاده قرار می­ گیرد همین بطری نمونه برداری آزمایشگاهی است. این بطری ­ها معمولاً از جنس شیشه و پلاستیک تولید می­ شوند و تقریباً مانند بطری ­های معمولی هستند.

انواع بطری نمونه برداری آزمایشگاهی چیست؟

بعضی از افراد بر اساس میزان حجم بطری­ ها، این بطری ­ها را دسته‌بندی می­ کنند و بعضی دیگر بر اساس جنس بطری دسته‌ بندی می ­کنند. این بطری­ ها معمولاً از جنس پلاستیک و شیشه هستند که باعث می­ شود کاربردهای بی­ نظیری داشته باشد.

هنگام خرید بطری نمونه برداری آزمایشگاهی چه نکاتی را درنظر داشته باشیم؟

قبل از اینکه اقدام به خرید کنید حتماً به نیاز خودتان دقت کنید. به‌عنوان‌مثال اگر شما می ­خواهید به نمونه گرما دهید بهتر است که از بطری شیشه ­ای استفاده کنید. اما اگر بخواهید مواد حلال را جابه‌جا کنید بهتر است که از بطری­ های پلاستیکی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + هفده =