تفاوت قوطی استول استریل و غیراستریل

شاید برای شما هم سؤال شده باشد که تفاوت قوطی استول استریل و غیر استریل چیست؟ اگر برای شما هم این سؤال پیش‌آمده است می­توانید با مطالعه کامل این مقاله جواب تمام سؤالات خود را به دست آورید. البته ما همیشه در مقالات خود نکاتی را اعلام می­کنیم که این نکات به شما در خرید و استفاده از قوطی استول کمک زیادی می­کند. اگر می­خواهید جواب سؤال خود را پیدا کنید کافی است تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید، قبل از هر چیز کافی است شما مشخصات قوطی استول استریل و غیر استریل را بدانید.

قوطی استول

قبل از اینکه شما بخواهید جواب سؤال خود را پیدا کنید باید بدانید که قوطی استول چیست؟ قوطی­ استول­ها برای جمع‌آوری نمونه مدفوع ساخت شده‌اند. در واقع این قوطی­ها ساخته شده‌اند تا در آزمایشگاه­ها به خدمت گرفته شوند. زمانی که شما این قوطی را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ یعنی ممکن است شما دچار بیماری شده باشید و نیاز داشته باشید که آزمایش مدفوع بدهید. در واقع این قوطی استول آزمایشگاهی به شکلی ساخته شده‌اند که شما بتوانید در راحت­ترین حالت ممکن از آنها استفاده کنید. در واقع این قوطی­ها با دهانه­ای گشاد ساخته شدند که شما راحت­تر بتوانید از مدفوع خود نمونه‌برداری کنید. در واقع اگر شما دچار بیماری­های عفونی یا گوارشی شوید و به دکتر مراجعه کنید، پزشک برای اینکه بتواند جواب دقیق به دهد از شما می­خواهد که آزمایش مدفوع بدهید. البته آزمایش مدفوع شکل­های مختلفی دارد که در انتهای مقاله بیشتر توضیح می­دهیم.

 

قوطی استریل

همان‌طور که اشاره کردیم این قوطی جزو ظروف آزمایشگاهی است که برای آزمایش استفاده می­شود. این قوطی در دو نوع استریل و غیر استریل در بازار موجود است. اگر شما بخواهید آزمایش دقیق­تری داشته باشید می­توانید از قوطی استریل استفاده کنید؛ اما اگر بخواهید آزمایش ساده بدهید می­توانید از همان نوع غیر استریل استفاده کنید. شاید این سؤال برای شما هم پیش‌آمده باشد که قوطی استول استریل چه ویژگی­هایی دارد؟ در واقع این قوطی هیچ‌گونه میکروب، باکتری یا ویروسی در خود ندارد و تقریباً می­توان گفت که این قوطی خالی از هرگونه موجود زنده است. شما در زمان نمونه‌برداری بسیار باید دقت کنید که هیچ‌گونه آلودگی درون قوطی نشست نکند. در واقع اگر کمترین آلودگی درون قوطی استول استریل وارد شود، این قوطی دیگر استریل نمی­باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با کاربردهای این قوطی بیشتر آشنا شوید.

 

کاربرد قوطی استریل

ممکن است با مطالعه این مطالب این سؤال در ذهن شما هم پیش‌آمده باشد که کاربرد قوطی استول استریل چیست؟ اگر شما بخواهید آزمایش‌های دقیق بدهید نیاز دارد که نمونه با هیچ ماده دیگری تماس نداشته باشد. اگر قوطی شما که در واقع محل ذخیره و حمل‌کننده شما می­باشد آلوده باشد تمام نمونه شما آلوده می­شود و اگر مسئول آزمایشگاه در زمان آزمایش متوجه این موضوع بشود به نفع شماست، اما اگر متوجه این موضوع نشود ممکن است عواقب بسیار سنگینی برای شما داشته باشد. نکته دیگری که باید به شما بگوییم این است که دقت کنید حتماً نمونه شما با مواد دیگری مانند: ادرار، آب و…. ترکیب نشود. سعی کنید از قسمتی نمونه‌برداری کنید که با هیچ چیزی تماس نداشته باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با قوطی استول غیر استریل نیز آشنا شوید.

 

قوطی استول غیر استریل

همان‌طور که در بخش قبلی مقاله مطالعه کردید قوطی استول استریل کاربردهای زیادی دارد. کاربرد قوطی استول استریل در مواردی است که نیاز به آزمایش دقیق می­باشد؛ اما زمانی که شما می­خواهید یک آزمایش سطحی و ساده بدهید می­توانید از قوطی استول غیر استریل استفاده کنید. شاید شما با خودتان فکر کنید زمانی که می­گوییم غیر استریل، حتماً این قوطی دارای تعداد زیادی میکروب و ویروس است. اما این فرضیه کاملاً اشتباه است؛ در واقع این قوطی­ها مراحل کامل برای استریل شدن را نگذراندن و در واقع تأیید استریل بودن را ندارند. البته این قوطی­ها نیز کاربرد بسیار زیادی دارند به‌عنوان‌مثال در مواردی که شما می­خواهید یک تست ساده داشته باشید می­توانید از این قوطی استفاده کنید. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا به‌صورت کامل با کاربردهای این قوطی آشنا شوید.

 

کاربرد قوطی استول غیر استریل

اگر به بخش قبلی مقاله دقت کرده باشید گفته‌ایم که این قوطی کاربردهای زیادی دارد، در این قسمت مقاله به‌صورت کامل تمام این کاربردها را به شما معرفی می­کنیم. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این قوطی برای جمع‌آوری نمونه تست اسپرم است. در واقع این قوطی برای آزمایش­های ساده مورداستفاده قرار می­گیرد. در بعضی مواقع نیاز می­شود که از خلط گلو یا خلط سینه نمونه تهیه شود تا مورد آزمایش قرار گیرد، در این شرایط شما می­توانید از این قوطی­ها استفاده کنید و راحتی و در سریع‌ترین زمان پاسخ آزمایش خود را دریافت کنید. در ادامه همراه ما باشید تا به‌خوبی با تفاوت قوطی استول استریل و غیر استریل آشنا شوید.

 

تفاوت قوطی استول استریل و غیر استریل

همان‌طور که در بخش­های قبلی مقاله متوجه شدید این دو مدل قوطی کاملاً متضاد همدیگر هستند. در واقع این دو قوطی برای دو کاربرد متفاوت ساخته شده‌اند. قوطی استریل برای آزمایش‌های دقیق ساخته شده است. در واقع نمونه­ای که درون این قوطی­ها نگهداری می­شود حدود 90 درصد جواب آزمایشی دقیق در اختیار شما قرار می­دهد. در بعضی از شرایط مانند: نمونه‌برداری نادرست، تحویل ندادن به‌موقع نمونه و…. باعث می­شود که جواب آزمایش درست نباشد. نمونه­هایی که در قوطی غیر استریل تهیه و نگهداری می­شود معمولاً برای آزمایش‌های ساده می­باشد. به‌عنوان‌مثال شما می­خواهید نوع ویروس در بدن خود را شناسایی کنید؛ برای این کار کافی است نمونه خلط خود را درون این قوطی قرار بدهید و تحویل آزمایشگاه بدهید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید می­توانید با خیال راحت منتظر جواب آزمایش باشید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به‌صورت کامل تفاوت قوطی استول استریل و غیر استریل را برای شما شرح بدهیم؛ امیدوارم که این موضوع را به‌صورت کامل درک کرده باشید و هیچ مشکلی در درک آن نداشته باشید. درصورتی‌که دچار سؤال یا شبه شدید می­توانید آن را از ما بپرسید؛ ما دراسرع‌وقت جهت پاسخگویی به سؤال شما اقدام می­کنیم.

امتیاز ۵ از ۵ – ۶ رای
spinner در حال ثبت رای

در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم.

برای مشاوره و پیگیری سفارشات خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۲۱۶۸۰ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =