قوطی استول آزمایشگاهی

آیا شما با قوطی استول آزمایشگاهی آشنا هستید؟ آیا ویژگی­های این ظرف را می­دانید؟ کاربرد آن را چطور؟ اگر جواب این سؤال‌ها را نمی­دانید با ما تا انتها مقاله همراه باشید تا به‌خوبی جواب این سؤال‌ها را درک کنید البته ما در این مقاله نکاتی را به شما می­گوییم که می­تواند در زمان خرید به شما کمک کند. ما در این مقاله به‌صورت کامل و جامع جواب سؤال قوطی استول آزمایشگاهی چیست؟ را به شما می­دهیم. همچنین می­توانید از مشاوران و کارشناسان طیف رویان سؤال خود را بپرسید.

 

قوطی استول آزمایشگاهی

به‌احتمال زیاد برای شما هم پیش‌آمده است که اقدام به نمونه‌گیری از مدفوع کنید و برای آزمایشگاه ببرید. البته ما امیدواریم که شما در هیچ زمانی دچار بیماری نشوید و همیشه در سلامت کامل باشید. کسانی که علائم و نشانه‌های عفونت گوارشی و وجود انگل در بدن آن‌ها به چشم می‌خورد باید آزمایش مدفوع یا تست مدفوع بدهند.

اما باید بدانید شکل، حجم، بو و رنگ مدفوع می‌تواند اطلاعات مهمی در مورد وضعیت سلامتی بدن در اختیار پزشکان قرار دهد. به همین دلیل ممکن است در زمانی که شما دچار بیماری می­شود دکتر معالج برای شما تست مدفوع به‌اصطلاح آزمایش مدفوع تجویز کند. در این زمان دکتر قوطی استول آزمایشگاهی را در اختیار بیماری می­گذارد. بیمار باید مقداری مدفوع درون آن قرار دهد.

 

به‌صورت ساده قوطی استول ظرفی است از جنس پلاستیک که درون آن نمونه مدفوع را قرار می­دهند. این ظرف باید کاملاً استریل باشد تا در جواب آزمایش هیچ مشکلی ایجاد نکند. البته آزمایش مدفوع خودش دارای شرایط و قواعدی خاص است که باید آنها را رعایت کنید؛ موضوع بحث ما چیزی دیگر است پس به این موضوع نمی­پردازیم.

این ظروف آزمایشگاهی معمولاً دارای قاشقک هایی هستند که شما با آنها اقدام به جمع‌آوری نمونه می­کنید. این ظروف معمولاً با دو نوع درب به بازار عرضه می­شود. نوع یا مدل اول درب آن به شکل پیچ بسته می­شود و نوع دوم آن درب به‌صورت فشاری بسته می­شود. شما با بستن صحیح درب می­توانید مطمئن شوید که درب به‌هیچ‌وجه نشتی ندارد و به‌هیچ‌عنوان نشت نمی­دهد.

معمولاً این ظروف از جنس­هایی ساخته می­شوند که قابلیت چسبیدن برچسب و کاغذ را فراهم می­کند. جنس قوطی استول آزمایشگاهی از جنس پلی ‌پروپیلن و پلی‌ اتیلن است.

در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم.

برای مشاوره و پیگیری سفارشات خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۲۱۶۸۰ تماس بگیرید

انواع قوطی استول آزمایشگاهی

انواع قوطی استول آزمایشگاهی

این ظروف هم مانند تمام شیءها در دنیا انواع خاصی دارد. البته این ظرف آزمایشگاهی هم مانند تمام ظروف آزمایشگاهی دسته‌بندی واحد ندارد؛ در واقع هر فردی به هر شکل که بخواهد این قوطی­ها را دسته‌بندی می­کند. دسته‌بندی این ظروف نسبتاً کمتر است و بین مردم با دو نوع دسته‌بندی شناخته می­شود. دسته‌بندی اول بر اساس میزان ظرفیت آن است و دسته‌بندی دوم بر اساس نوع درب است. در واقع درب آن به هر شکلی که باشد یک دسته‌بندی خاص و مختص به خود دارد. میزان ظرفیت درونی قوطی نیز دسته‌بندی مختص به خود را دارد. البته که بعضی­ها بر اساس جنس ساختار بدنه این ظرف را دسته‌بندی می­کنند. به‌عنوان‌مثال: می­گویند که یک بسته قوطی استول درب پیچی 30 میلی‌لیتر تهیه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا به‌خوبی با این موضوع آشنا شوید و بتوانید به‌خوبی این موضوع را درک کنید.

 

 

درب فشاری یا درب پیچی

قوطی استول ظرف بسیار مهمی است و باید در استفاده از آن به‌شدت دقت کرد. این ظروف معمولاً درب­هایی دارند که جزء بسیار مهمی است. در واقع اگر درب را به‌درستی بسته نشود ممکن است نمونه آسیب ببیند یا حتی نشت دهد. در زمان خرید حتماً دقت کنید که چه قوطی استول آزمایشگاهی تهیه می­کنید؛ در واقع بسیار مهم است که درب آن از چه نوع و چه مدلی است. معمولاً درب­های فشاری کمی ضعیف هستند و ممکن است در استفاده نادرست بیمار دچار خرابی شود. تقریباً تمام افراد کار با درب­های پیچی را بلد هستند. این درب­ها معمولاً 3 رزوه دارند و با سه بار پیچاندن درب بسته کاملاً بسته می­شود. هر دو مدل درب به‌خوبی و کاملاً بسته می‌شوند؛ اما درب‌های فشاری ممکن است به‌خاطر استفاده اشتباه دچار خرابی شوند و نشت دهند. اما درصورتی‌که درب درست استفاده شود هیچ مشکلی ایجاد نمی­کند.

 

قوطی کوچک یا بزرگ

همان‌طور که در قسمت اول مقاله اشاره کردیم، این قوطی­ها مدل و ظرفیت­های متفاوتی دارند. بسته بر نوع آزمایش شما ممکن است ظرفیت این قوطی نیز متفاوت باشد. رایج­ترین مدل قوطی استول آزمایشگاهی مدل­های 15 میل و 30 میلی‌لیتر است. قاشقک­های این ظروف نیز بسته بر ظرفیت قوطی متفاوت است. معمولاً قاشقک­ها 5 سانتی‌متر طول دارند که موجب می­شود تمامی لایه­ های آزمایش مدفوع را پوشش دهد؛ در واقع شما باید قاشقک را تا انتها درون مدفوع کنید تا تمامی لایه­های مدفوع در آزمایش باشند. در ادامه مقاله نکاتی را به شما می­گوییم که بتواند به شما در خرید قوطی استول آزمایشگاهی کمک کند.

نکات مهم قبل از خرید قوطی نمونه ‌برداری

ما به شما پیشنهاد می­کنیم که قبل اینکه اقدام به خرید این قوطی کنید تمام جوانب را بسنجید. نکته مهم این است که شما نیاز خود و آزمایشگاه خود را بدانید. شما باید نیاز آزمایشگاه خود را بدانید، به‌عنوان‌مثال میزانی که قرار است در آزمایش استفاده شود را بدانید و قوطی تهیه کنید که آن میزان را پوشش دهد. نکته مهم دیگر این است که حتماً به جنس قوطی دقت کنید، در بعضی موارد بعضی از شرکت­ها برای تولید این قوطی از پلاستیک­های بازیافتی استفاده می­کنند که این کار کاملاً اشتباه است. دقت کنید که قوطی که قرار است خریداری کنید استریل باشد در غیر این صورت تمامی آزمایش‌های شما دچار خطا و مشکل می­شود. از ما به شما نصیحت که اگر قصد خرید این محصول را دارید سعی کنید از مراکز و فروشگاه­های مطمئن خرید کنید؛ خرید از مراکز ناشناس ممکن است باعث ایجاد دردسر­های زیادی شود.

 

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم.

برای مشاوره و پیگیری سفارشات خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۲۱۶۸۰ تماس بگیرید

قوطی استول آزمایشگاهی چیست؟

به‌صورت ساده قوطی استول آزمایشگاهی ظرفی است از جنس پلاستیک که درون آن نمونه مدفوع را قرار می­دهند. این ظرف آزمایشگاهی باید کاملاً استریل باشد تا در جواب آزمایش هیچ مشکلی ایجاد نکند.

دسته بندی قوطی استول آزمایشگاهی به چه صورت است؟

دسته‌بندی این ظروف نسبتاً کمتر است و بین مردم با دو نوع دسته‌بندی شناخته می­شود. دسته‌بندی اول بر اساس میزان ظرفیت آن است و دسته‌بندی دوم بر اساس نوع درب است. در واقع درب آن به هر شکلی که باشد یک دسته‌بندی خاص و مختص به خود دارد.

قبل از خرید قوطی استول آزمایشگاهی چه نکاتی ضروری است؟

نکته مهم این است که شما نیاز خود و آزمایشگاه خود را بدانید. به‌عنوان‌مثال میزانی که قرار است در آزمایش استفاده شود را بدانید و سپس قوطی به تعداد موردنیاز تهیه کنید که آن میزان را پوشش دهد. نکته مهم دیگر این است که حتماً به جنس قوطی دقت کنید.