یورین باتل چیست و چه کاربردی دارد؟

یورین باتل چیست

یورین باتل روشی بهداشتی و مقرون‌به‌صرفه برای بهبود بهداشت بیمار و کاهش خطر ابتلا به عفونت متقاطع است. به‌سادگی استفاده کنید و پس از اتمام کار آن را دور بریزید. به‌شدت در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و مسکونی و در خانه‌های خود بیماران استفاده می‌شود. محصولات پالپ را می‌توان به روشی سازگار با محیط‌زیست و توسط دستگاه خیساندن دفع کرد.

یورین باتل یک‌بارمصرف برای استفاده توسط مردان برای جمع‌آوری ادرار زمانی که آن‌ها قادر به دسترسی به توالت نیستند یا برای راحتی در طول شب یا در صورت لزوم طراحی‌شده است. این ظروف ویژگی ها و مزایای خاصی دارند که در ادامه این مطالب به آن­ها می­پردازیم.

یورین باتل چیست؟

شیشه ادرار، شیشه‌ای برای دفع ادرار است. بیشتر در مراقبت‌های بهداشتی برای بیمارانی استفاده می‌شود که بلند شدن از رختخواب در طول خواب غیرممکن یا دشوار است. ادراری به بیمارانی که توانایی شناخت و حرکت بازوهای خود رادارند می‌توانند بدون کمک پرسنل ادرار کنند. ادرار را می‌توان به‌عنوان بخشی از اندازه‌گیری ورودی و خروجی نیز مورداستفاده قرارداد. به‌طورکلی، بیمارانی که قادر به انجام این کار هستند، تشویق می‌شوند تا به توالت راه بروند یا از لباس کنار تخت برخلاف ادرار استفاده کنند.

نشان‌داده‌شده است که نگه‌داشتن طولانی‌مدت از ادرار منجر به یبوست یا مشکل در ادرار می‌شود. یورین باتل اغلب برای بیماران مرد استفاده می­شود، زیرا استفاده از آن­ها با آناتومی مردانه راحت­تر است. درحالی‌که یورین باتل زنانه نیز وجود دارد، اما استفاده از آن­ها دشوارتر است و روش معمول برای زنان استفاده از تشتک است. ادرار زنانه به دهانه بازتری نیاز دارد و باید بین پاها قرار گیرد. برای بسیاری از زنان، ادرار زنان در صندلی چرخ‌دار به‌جای روی تخت بسیار کاربردی است. اما قسمت باز یورین باتل ممکن است توسط میکروب‌ها عفونی شود و با مواد شیمیایی مختلف ضدعفونی شود. این موارد از جمله کاربرد یورین باتل می‌باشد.

در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم.

برای مشاوره و پیگیری سفارشات خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۲۱۶۸۰ تماس بگیرید

استریل در یورین باتل چیست

استریل در یورین باتل به چه معناست؟

استریل در یورین باتل چیست؟ در عمل دارویی، ظروف آزمایشگاهی زمانی به‌عنوان استریل تعریف می­شود که احتمال آلودگی آن به میکروارگانیسم­های در حال تکثیر کمتر از یک از یک میلیون باشد. ازآنجایی‌که امکان باز کردن و آزمایش هر ظروف یک فرآورده دارویی بیولوژیکی وجود ندارد، باید از تعدادی نمونه که معرف مقدار مورد آزمایش و در زمان‌های مختلف در طول عملیات پرکردن است، برای نظارت بر استریل استفاده شود. این بدان معناست که وقتی فقط چند ظروف غیر استریل در یک مجموعه بسیار بزرگ از ظروف همگن وجود داشته باشد، احتمال تشخیص یک ظرف غیر استریل نسبتاً کم است.

به همین دلیل آزمایش عقیمی از روش‌هایی با حساسیت گسترده استفاده می‌کند، معمولاً انکوباسیون نمونه‌ها در محیط‌های رشد باعث رشد در طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌ها می‌شود، جایی که تکثیر را می‌توان به‌صورت بصری تشخیص داد. یورین باتل همچنین به اقدامات رویه‌ای متکی است که به طور مؤثر از آلودگی مواد بیولوژیکی مانند فناوری اتاق تمیز و سایر روش‌های تولید خوب جلوگیری می‌کند. آزمایش‌های آلاینده‌های ویروسی که معمولاً در الزامات محصول مشخص می‌شوند، پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر هستند.

دستورالعمل‌های آزمایش یورین باتل سازمان جهانی بهداشت در طیف گسترده‌ای از محصولات دارویی بیولوژیکی ازجمله واکسن‌ها، فرآورده‌های خونی، محصولات بیوتکنولوژی و محصولات سلولی و بافتی قابل‌اعمال است. در سال­های اخیر، پیشرفت­هایی در روش­های مولکولی مانند تکنیک­های تقویت اسید نوکلئیک (NAT) صورت‌گرفته است. اگرچه آزمایش‌های عمومی گسترده برای شناسایی آلاینده‌های ناشناخته ترجیح داده می‌شوند، برخی از ویروس‌های انتخاب‌شده ممکن است با استفاده از سنجش NAT غربالگری شوند.

علاوه بر این، این فناوری، به‌تنهایی یا در ترکیب با کشت سلولی، با یک روش تشخیص مناسب، ممکن است به‌عنوان جایگزینی برای یک یا هر دو روش تشخیص مایکوپلاسما تکمیلی پس از تأیید اعتبار و موافقت مرجع ملی نظارتی مورداستفاده قرار گیرد.

نحوه درست بسته‌ بندی ادرار در ظروف یورین باتل

پزشک یا متخصص مراقبت­های بهداشتی دیگر باید ظرفی به شما بدهد و نحوه جمع‌آوری نمونه ادرار را توضیح دهد. شما می­توانید در هرزمانی از روز نمونه ادرار جمع‌آوری کنید، مگر اینکه پزشک عمومی یا پرستار شما توصیه دیگری به شما بدهد. انواع نمونه ادراری که ممکن است از شما خواسته شود شامل یک نمونه تصادفی، نمونه اول صبح یا جمع‌آوری زمان‌بندی‌شده است.

بهترین روش برای جمع­ آوری نمونه ادرار در یورین باتل چیست؟

  • نام، تاریخ تولد و تاریخ را روی ظرف استریل و پیچ‌دار برچسب بزنید.
  • دست‌هایتان را بشویید.
  • شروع به ادرار کردن کنید و نمونه‌ای از ادرار را در ظرف “میان جریان” جمع‌آوری کنید.
  • درب ظرف را ببندید.
  • دست­های خود را کاملاً بشویید.

در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم.

برای مشاوره و پیگیری سفارشات خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۲۱۶۸۰ تماس بگیرید

آلودگی در یورین باتل چیست

برای جلوگیری از آلودگی ظروف یورین باتل چه‌کاری انجام دهیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از آلودگی در یورین باتل چیست؟ تاحدامکان نزدیک به‌روز و ساعت آزمایش خود نمونه بگیرید. ادرار به‌محض خروج از بدن شروع به اکسید شدن و تجزیه می­کند و آن را تیره‌تر و بدبو می­کند. هرچه ادرار بیشتر در اطراف بنشیند، استفاده از آن برای آزمایش دارویی کمتر قابل‌قبول خواهد بود.

ادرار را در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه­ای قابل آب‌بندی نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که ظرف هوا بسته باشد، به‌طوری‌که ادرار بیرون نریزد. از یک ظرف یورین باتل برای نگهداری کوتاه‌مدت یا یک ظرف شیشه‌ای برای نگهداری طولانی‌مدت استفاده کنید، زیرا پلاستیک می­تواند مواد شیمیایی دیگر را وارد ادرار کند.

نگهداری نمونه ادرار

اگر نتوانید نمونه ادرار خود را در مدت 1 ساعت تحویل دهید، باید ظرف را در یک یورین باتل دربسته قرار دهید و سپس آن را در یخچال با دمای حدود 4 درجه سانتی­گراد نگهداری کنید. آن را بیش از 24 ساعت نگه ندارید.

باکتری­های موجود در نمونه ادرار اگر در یخچال نگهداری نشود، می­توانند تکثیر شوند که استریل آن از بین می­رود. اگر این اتفاق بیفتد، می­تواند بر نتایج آزمایش تأثیر بگذارد.

برای چه نمونه­ هایی از ادرار در یورین باتل استفاده می­شود؟

پزشک عمومی شما یا سایر متخصصان مراقبت­های بهداشتی ممکن است برای کمک به تشخیص یا رد برخی شرایط سلامتی، از آن­ها نمونه ادرار بخواهد.

ادرار حاوی مواد زائد است که از بدن فیلتر می­شوند. اگر نمونه حاوی موارد غیرعادی باشد، ممکن است نشان‌دهنده یک مشکل اساسی سلامتی باشد.

جایی که شرایط استریل ضروری است

اتاق­های تمیز معمولاً کاملاً عاری از میکروب نیستند. نگرانی بیشتر در مورد کنترل ذرات معلق در هوا است. بااین‌وجود، فیلترهای HEPA قادر به گرفتن انواع میکروب­ها هستند.

عقیمی، طبق تعریفی که در بالا توضیح داده شد، در اتاق‌های عمل که هر سطحی از میکروب‌ها می‌توانند زخم باز را آلوده کنند، حتی مهم‌تر است. طیف وسیعی از محصولات دارویی نیز باید استریل باشند. این شامل سرنگ تا فرمولاسیون­های چشمی، محلول­های همودیالیز و داروهای استریل می­شود.

 

امتیاز ۵ از ۵ – ۲ رای
spinner در حال ثبت رای

در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم.

برای مشاوره و پیگیری سفارشات خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۲۱۶۸۰ تماس بگیرید

یورین باتل چیست؟

یورین باتل روشی بهداشتی و مقرون‌به‌صرفه برای بهبود بهداشت بیمار و کاهش خطر ابتلا به عفونت متقاطع است. به‌سادگی استفاده کنید و پس از اتمام کار آن را دور بریزید که به‌شدت در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و مسکونی و در خانه‌های خود بیماران استفاده می‌شود.

استریل در یورین باتل به چه معناست؟

در عمل دارویی، ظروف آزمایشگاهی زمانی به‌عنوان استریل تعریف می‌­شود که احتمال آلودگی آن به میکروارگانیسم­‌های در حال تکثیر کمتر از یک از یک میلیون باشد. ازآنجایی‌که امکان باز کردن و آزمایش هر ظروف یک فرآورده دارویی بیولوژیکی وجود ندارد، باید از تعدادی نمونه برای نظارت بر استریل بودن یا نبود استفاده شود.

برای جلوگیری از آلودگی ظروف یورین باتل چه‌کاری انجام دهیم؟

ادرار را در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ ای قابل آب‌بندی نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که ظرف هوا بسته باشد، به‌طوری‌که ادرار بیرون نریزد. از یک ظرف یورین باتل برای نگهداری کوتاه‌مدت یا یک ظرف شیشه‌ای برای نگهداری طولانی‌مدت استفاده کنید، زیرا پلاستیک می­تواند مواد شیمیایی دیگر را وارد ادرار کند.