قوطی استول چیست؟

از نظر شما مدفوع چه کاربردی دارد؟ از نظر 90 درصد مردم مدفوع مواد زائد بدن است که از طریق مقعد از بدن دفع می­شود. در واقع در علم پزشکی از طرق مدفوع بسیاری از بیماری­ها کشف می­شود و روش­های درمان آن از همان طریق کشف می­شود. از جمله بیماری­هایی که از طریق مدفوع قابل کشف است بیماری­های عفونی و گوارشی هستند. این بیماری­ها اثر خود را بر روی مواد زائد بدن می­گذارند و پزشک می­تواند از آن طریق به بیماری شما پی ببرد. شما برای اینکه بتوانید نمونه مدفوع خود را در اختیار پزشک قرار دهید باید از ظرف خاص به نام قوطی استول استفاده کنید. شما باید درون این قوطی نمونه مدفوع خود را قرار دهید؛ شما بین نیم ساعت تا دو ساعت زمان دارد که نمونه را در اختیار پزشک قرار دهید. دقت کنید که به هیچ وجه نباید دست خود را به درون این قوطی بزنید.

 

قوطی استول چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که از مقدمه مقاله معلوم بود ما در این مقاله سعی داریم تا به صورت کامل قوطی استول آزمایشگاهی را به شما معرفی کنیم. این ظروف که در 99 درصد آزمایشگاه‌ها موجود است. این ظرف برای نگهداری و حمل نمونه مدفوع می­باشد. در واقع شما زمانی که علائم بیماری عفونی یا گوارشی دارد دکتر برای شما آزمایش مدفوع تجویز می­کند و شما باید این آزمایش را به صورت کامل انجام دهید. وظیفه شما این است که از مدفوع خود نمونه­ای تهیه کنید و آن را در اختیار آزمایشگاهی بزارید. این ظرف­ها درون خود یک قاشقک دارند که به شما کمک می­کند راحت­تر نمونه مدفوع خود را جمع آوری کنید. هر چه قاشقک بلندتر باشد به شما کمک می­کند تا بدون برخورد دست به مدفوع؛ از مدفوع خود نمونه برداری کنید.

البته که اگر قاشقک بلندتر باشد نمونه عمقی تر می­شود و باعث می­شود که تمامی بافت­های مدفوع در آن موجود باشد. این موضوع باعث می­شود که آزمایش شما دقیق تر باشد. این قوطی­ها دو نوع قاشق دار و بدون قاشق در بازار موجود است؛ نوعی که در آن قاشق وجود ندارد از اپلیکاتور برای جمع آوری نمونه مدفوع استفاده می­شود. در بیشتر مواقع از بیمار می­خواهند که در محل آزمایشگاه نمونه مدفوع تهیه کند اما اگر این موضوع مهیا نباشد شما می­توانید از آزمایشگاه قوطی استول را دریافت کنید و در خانه اقدام جمع آوری مدفوع کنید. مدفوع باید حداکثر بعد از 2 ساعت به آزمایشگاه تحویل داده شود. البته اگر مدفوع درون یخچال گذاشته شود این امکان را دارد که تا 8 ساعت بعد مدفوع را نگهداری کنید. البته بهتر است در همان زمان اولیه به آزمایشگاه مراجعه کنید و اقدام به تحویل نمونه کنید. این موارد از جمله کاربردهای قوطی استول در آزمایشگاه‌ها می‌باشد که برای مطالعه بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله “کاربرد قوطی استول” مراجعه نمایید.

 

انواع قوطی استول

حالا که بیشتر با ویژگی­های این ظرف آشنا شدید بهتر است که با انواع آن نیز آشنا شوید تا بتوانید به راحتی نیاز­های خود و آزمایشگاه خود را بر طرف کنید. تقریباً مردم بر اساس نیاز خود این قوطی­ها را دسته بندی می­کنند. در واقع هر فردی به هر شکلی که بخواهد این ظروف آزمایشگاهی را دسته بندی می­کند. اما درست ترین دسته بندی؛ دسته بندی بر اساس ظرفیت آن است. در یورین باتل­ها دسته بندی اصلی بر اساس استریل یا غیر استریل بودن است. اما در این ظرف­ها دسته بندی اصلی بر اساس ظرفیت آن است؛ این ظرف همیشه باید استریل باشد و اگر این ظرف استریل نباشد شما نمی­توانید از آن استفاده کنید. ما در ادامه مقاله سعی می­کنیم به صورت کامل مدل­های دسته بندی را برای شما شرح دهیم.

 

چقدر جا می­گیره؟

در بخش قبلی مقاله اشاره کردیم که مهم­ترین روش دسته بندی این قوطی­ها دسته بندی بر اساس ظرفیت آن است. در یک آزمایشگاه ممکن است بخاطر آزمایش­های دقیق­تر نیاز باشد که نمونه بیشتری در اختیار آنها قرار دهید. به طور کلی قوطی استول­ها دو ظرفیت 15 میل و 30 میلی لیتری دارند که بسته به نوع آزمایش شما ممکن است متفاوت باشد. قاشقک­های این قوطی­ها بر اساس میزان ظرفیت قوطی متفاوت است. در واقع اگر قوطی شما 15 میل باشد قاشقک کوتاه است و اگر 30 میل باشد قاشقک بلند تر است. البته بعضی از این قوطی­ها قاشقک جدا شوند دارند و این موضوع به شما در جمع آوری مدفوع بسیار کمک می­کند. اگر قصد تهیه قوطی استول را دارید سعی کنید مدلی تهیه کنید که قاشقک آن جدا شود؛ زیرا این مدل به بیمار در جمع آوری نمونه مدفوع کمک می­کند.

 

درب چطوری باشه؟

یکی از نکات مهم دیگری که بسیار باید به آن توجه کنید این است که درب قوطی به چه شکل باشد. در واقع مهم است که درب قوطی به چه شکل بسته می­شود؛ زیرا بسته شدن صحیح درب رابطه مستقیم با نشت دادن با ندادن قوطی دارد. ما به شما پیشنهاد می­کنیم که از قوطی با درب­های پیچی استفاده کنید. این درب برای عموم مردم آشنا تر است و راحت تر بسته می­شود. اما شما می­تواند از قوطی با درب­های فشاری نیز استفاده کنید. البته درب­های فشاری ممکن است در صورت استفاده نادرست بیمار خراب شود؛ این موضوع باعث می­شود آزمایش به کلی دچار مشکل شود. درب­های پیچی راحت­تر بسته می­شود و راحت­تر باز می­شود این موضوع باعث می­شود که بیمار نیرو زیادی وارد نکند که باعث خرابی لبه­ها و دیوار درب شود. اگر شرکت تولید کننده محصولات با کیفیت تولید کرده باشد این درب­ها تحت هیچ شرایطی نشت نمی­دهد.

 

 

قوطی استول از چه مواد تولید می­شود؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که این ظروف از چه موادی ساخته می­شود؟ تفاوت قوطی استول استریل و غیر استریل چیست؟ در واقع یکی از مهم­ترین نکات در هنگام خرید قوطی استول همین موضوع است. موادی تولید کننده این ظروف رابطه مستقیم با نمونه دارند. اگر این ظروف از مواد دسته دوم یا بازیافتی تولید شود ممکن است باعث تغییرات در نمونه شود که تمام آزمایشات را دچار مشکل می­کند. معمولاً این قوطی­ها از جنس پلی ‌پروپیلن و پلی‌ اتیلن تولید می­شوند. این مواد هیچ تاثیری بر روی نمونه ندارد که باعث می­شود آزمایش شما بسیار دقیق باشد. این مواد خاصیت چسبندگی خوبی دارند که باعث می­شود شما بتوانید نام و مشخصات بیمار را با یک برچسب بر روی آن نصب کنید.

امتیاز ۵ از ۵ – ۶ رای
spinner در حال ثبت رای

در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم.

برای مشاوره و پیگیری سفارشات خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۲۱۶۸۰ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 2 =