انواع یورین باتل

آیا شما تابه‌حال آزمایش ادرار داده‌اید؟ آزمایش تست اسپرم چطور؟ اگر شما تابه‌حال این آزمایش­ها را داده باشید قطعاً دیده‌اید که در زمان آزمایش مسئول آزمایشگاه یک ظرف را در اختیار شما می­گذارد تا نمونه را درون آن قرار دهید. این ظرف یورین باتل نام دارند. اگر مایل باشید می­توانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به‌خوبی با انواع یورین باتل آشنا شوید. ما در این مقاله انواع مدل دسته‌بندی‌ها را به شما توضیح می­دهیم تا با تمام مدل دسته‌بندی انواع بطری نمونه گیری آشنا بشوید؛ اگر به نکاتی که در این مقاله به شما می­گوییم دقت کنید قطعاً در زمان خرید یورین باتل، بهترین انتخاب را خواهید داشت.

 

یورین باتل چیست؟

اگر نمی‌دانید یورین باتل چیست؟ حتماً به این قسمت دقت کنید. ظروفی یا لیوان­ هایی که برای نگهداری نمونه ادرار، نمونه تست اسپرم و در بعضی موارد نمونه­های پاتوبیولوژی آزمایشگاهی مورداستفاده قرار می­گیرد. البته بیشترین کاربرد این ظروف برای آزمایش ادرار است. آیا شما تابه‌حال کیت تست اعتیاد را دیده‌اید؟ در این کیت ها یک یورین باتل قرار دارد که برای انجام تست مورداستفاده قرار می­گیرد.

همان‌طور که می‌دانید؛ مانند دیگر شیءها در دنیا یورین باتل نیز انواع دارد، بعضی از افراد بر اساس میزان ظرفیت؛ انواع بطری نمونه گیری را دسته‌بندی می­کنند. بعضی دیگر بر اساس استریل بودن یا استریل نبودن این ظروف را دسته‌بندی می­کنند. البته هرکدام از این مدل­ها کاربرد مختلفی دارند و به همین دلیل مورد تفکیک قرار می­گیرند. در ادامه به‌خوبی درباره انواع یورین باتل سخن می­گوییم

 

انواع یورین باتل

ظرف­ های آزمایشگاهی طبقه اطلاعات خاصی دسته‌بندی می­شوند و در بازار بر اساس همین مشخصات قیمت­های مختلفی دارد. ما در این مقاله به‌صورت کامل تمام دسته‌بندی‌ها را مورد بررسی قرار می­دهیم. همراه ما باشید تا با انواع یورین باتل آشنا بشوید. مهم‌ترین دسته‌بندی یورین باتل­ها، بر اساس استریل بودن یا نبودن آنها است. به ادامه مقاله دقت کنید که قرار است اطلاعات مهمی در اختیار شما قرار دهید.

 

یورین باتل استریل و غیر استریل

یکی از انواع دسته‌بندی یورین باتل ­ها بر اساس استریل بودن و نبودن آنهاست. یورین باتل استریل برای نمونه­های مهم مورداستفاده قرار می­گیرد. به‌عنوان‌مثال شما می­خواهید از طریق آزمایش ادرار به بیماری­های عفونی خود پی ببرید. اگر بخواهید این کار را انجام بدهید یورین باتل شما حتماً باید استریل باشد. در واقع یورین باتل­های استریل هیچ‌گونه میکروب، ویروس، باکتری و….. ندارد که باعث می­شود آزمایش شما بسیار دقیق­تر باشد. استفاده از ظرف ادرار یکبار مصرف هم می‌تواند پیشنهاد خوبی برای این مورد باشد.

اگر شما بخواهید از یورین باتل غیر استریل برای تشخیص این بیماری­ها استفاده کنید ممکن است جواب آزمایش شما اشتباه باشد و مشکل داشته باشد. اما شاید این سؤال برای شما پیش‌آمده باشد که کاربرد یورین باتل غیر استریل چیست؟ شاید هم با خود بگویید یورین باتل غیر استریل ممکن است در جواب آزمایش­های اختلال ایجاد کند. اما به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست، اگر شما بخواهید تست اعتیاد بدهید می­توانید از یورین باتل غیر استریل استفاده کنید.

یورین باتل غیر استریل هیچ تأثیری بر روی آزمایش تست اسپرم و تست اعتیاد ندارد. حتی اگر شما بخواهید می­توانید از یورین باتل غیر استریل برای بررسی اجزای ادرار استفاده کنید. برای تست بارداری نیز از یورین باتل غیر استریل استفاده می­شود، در واقع یورین باتل غیر استریل کاربرد بیشتری دارد. این نکته را باید بگوییم که یورین باتل غیر استریل نیز مراحل بهداشتی تولید را طی کرده است و هیچ‌گونه مشکلی برای سلامت شما ندارد، از این بابت به‌هیچ‌وجه نگران نباشید.

می­ خواهید آزمایش ­ها ساده‌ای مانند آزمایش بارداری، تست اعتیاد، بررسی اجزای ادرار و…. را بدهید می­توانید از یورین باتل غیر استریل استفاده کنید. در این بخش با یک نوع دسته‌بندی یورین باتل آشنا شدید؛ اما اگر می­خواهید با مدل­های دیگر دسته‌بندی آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

میزان ظرفیت یورین باتل

یکی دیگر از روش­های دسته‌بندی یورین باتل بر اساس میزان ظرفیت آن است. در واقع یورین باتل­ها میزان ظرفیتی دارند که بر اساس آن می­توانید دسته‌بندی کنید. انواع بطری نمونه گیری با ظرفیت­ های 30 میل، 40 میل، 60 میل، 80 میل، 100 میل و 120 میلی لیتر به بازار عرضه می­شود و شما می­توانید بر اساس نیاز خود و آزمایشگاه ظرفیت­های مختلفی را تهیه کنید.

به‌عنوان‌مثال یک آزمایش نیازمند مقدار زیادی نمونه ادرار است و به همین دلیل شما باید از ظروف 100 میل یا 120 میلی‌لیتری استفاده کنید. اما اگر یک آزمایش نیازی به نمونه ادرار زیادی ندارد و شما می­توانید از ظروف 30 میل تا 80 میل استفاده کنید. البته در بیشتر مواقع مسئول آزمایشگاه این موضوع را برای شما مشخص می­کند که از چه ظرفی استفاده کنید. نکته مهم این است که جنس این ظروف آزمایشگاهی هیچ تأثیری بر روی نمونه ندارد.

 

شفاف و غیرشفاف

یکی دیگر از روش­های دسته‌بندی انواع یورین باتل، بر اساس نوع پلاستیک یا شفاف بودن و نبودن آن است. دسته‌بندی بر اساس تفاوت یورین باتل شفاف یا غیرشفاف بودن است. البته این دسته‌بندی‌ها به این شکل است: یورین باتل شفاف استریل 60 میلی لیتر؛ در واقع تمام این مدل دسته‌بندی‌ها در زمان خرید شما با هم ترکیب می­شوند. شفاف یا مات بودن یورین باتل تأثیر زیادی بر نمونه شما ندارد در واقع می­توان گفت هیچ تأثیری بر کیفیت نمونه ادرار شما ندارد. در ادامه تعدادی از نکات مهم هنگام خرید یورین باتل را به شما می­گوییم تا در هنگام خرید به مشکل بر نخورید.

 

نکات خرید هنگام یورین باتل

در قسمت­های قبل مقاله به‌خوبی شما را با آشنا کردیم، در ادامه نکاتی را به شما می­گوییم که در هنگام خرید یورین باتل به شما کمک مهمی می­کند. یکی از مهم‌ترین نکات، دقت‌کردن به تعداد رزوه­ها است. حتماً به تعداد رزوه­های درب نگاهی بی اندازید. مهم‌ترین نکته هنگام خرید این است که درب یورین باتل به‌هیچ‌وجه نشتی ندهد. چون ممکن است باعث افتضاحی مضحک شود. نکته مهم بعدی این است که حتماً به نوعآزمایش‌هایت دقت کنید و بعد اقدام به خرید کنید، درباره انواع یورین باتل به‌خوبی توضیح دادیم حتماً به این موضوع نیز دقت کنید.

امتیاز ۵ از ۵ – ۵ رای
spinner در حال ثبت رای

در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم.

برای مشاوره و پیگیری سفارشات خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۲۱۶۸۰ تماس بگیرید

انواع یورین باتل چیست؟

ظروفی یا لیوان­ هایی که برای نگهداری نمونه ادرار، نمونه تست اسپرم و در بعضی موارد نمونه­ های پاتوبیولوژی آزمایشگاهی مورداستفاده قرار می­ گیرد. البته بیشترین کاربرد این ظروف برای آزمایش ادرار است.

کاربرد انواع یورین باتل استریل چیست؟

یکی از انواع دسته‌بندی یورین باتل ­ها بر اساس استریل بودن و نبودن آن هاست. یورین باتل استریل برای نمونه ­های مهم در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می­ گیرد.

میزان ظرفیت انواع یورین باتل چقدر است؟

یورین باتل ­ها با ظرفیت ­های 30 میل، 40 میل، 60 میل، 80 میل، 100 میل و 120 میلی لیتر به بازار عرضه می ­شود و شما می ­توانید بر اساس نیاز خود و آزمایشگاه ظرفیت­ های مختلفی را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =