کاربرد های یورین باتل

آیا شما می­دانید یورین باتل چیست؟ می­دانید کاربرد یورین باتل چیست؟ اگر با سایت ما آشنا باشید قطعاً مقالات مرتبط به یورین باتل را مطالعه کردید و اگر این مقالات را مطالعه کرده باشید حتماً نکاتی را درباره یورین باتل می­دانید. اما اگر این نکات را نمی­دانید، نگران نباشید ما در این مقاله به‌صورت مختصر موضوعات مهم را برای شما شرح می­دهیم تا بتوانید راحت­تر موضوع اصلی را درک کنید؛ در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات مهمی درباره کاربرد بطری نمونه گیری به دست آورید.

 

آشنایی مختصر با یورین باتل

تقریباً ما در تمام مقالات خود به این موضوع اشاره می­کنیم. اگر برای شما هم این سؤال پیش‌آمده است که یورین باتل چیست؟ حتماً به این قسمت مقاله دقت کنید. یورین باتل یک مدل قوطی یا ظرف نمونه برداری ادرار است. البته که این ظرف برای نمونه برداری­های دیگری نیز مورداستفاده قرار می­گیرد. حتماً شما قبل از ازدواج آزمایش عدم اعتیاد را داده‌اید. در این آزمایش یک ظرف به شما می­دهند که باید در آن مقداری نمونه ادرار خود را قرار دهید. ظرفی که در آن نمونه ادرار خود را قرار می­دهید نام یورین باتل است. البته نمونه مواد دیگری را نیز می­توانید در این ظروف نگهداری کنید، موادی مانند نمونه اسپرم یا نمونه­هایی مهم­تری مانند نمونه ­های پاتوبیولوژی آزمایشگاهی درون آن نگهداری می­شود.

از یورین باتل برای نگهداری نمونه تست بارداری نیز استفاده می­شود. البته این موضوع را هم باید بگوییم که از این ظرف در کیت­های تست اعتیاد نیز استفاده می­شود. این ظرف­ها کاربردهای زیادی دارند که در ادامه مقاله آنها را برای شما شرح می­دهیم تا به‌خوبی با کاربرد یورین باتل آشنا شوید. البته قبل از آن بهتر است تا کمی با انواع آن آشنا شوید تا در درک بهتر کاربرد آن به شما کمک کند.

 

آشنایی با انواع یورین باتل

یورین باتل هم مانند تمام شیءها در دنیا انواع مختلفی دارد. البته در دنیا امروز هر فردی بر اساس نیاز و خواسته خود این محصول را به انواعی تقسیم می­کند. اما هرکدام از تقسیم‌بندی‌ها بر روی کاربرد بطری نمونه گیری تأثیر مستقیمی دارد. به‌عنوان‌مثال بعضی از افراد انواع یورین باتل را بر اساس میزان ظرفیت آنها دسته‌بندی می­کنند. اما بعضی دیگر بر اساس نکته مهم‌تری یورین باتل­ها را دسته‌بندی می­کنند. اگر با این ظرف­ها آشنا باشید می­دانید که این ظرف­ها دو مدل استریل و غیر استریل دارند که موجب می­شود بعضی­ها براین‌اساس آنها را دسته‌بندی کنند. افراد دیگری نیز بر اساس شفاف یا مات بودن آنها دسته‌بندی می­کنند. در ادامه کمی درباره مهم­ترین نوع دسته‌بندی این ظروف بیشتر صحبت می­کنیم.

 

یورین باتل استریل یا غیر استریل

شاید برای شما این سؤال پیش آید که یورین باتل استریل و یورین باتل غیر استریل چه تفاوتی با هم دارند. ممکن است شما دچار بیماری عفونی شوید و نیاز باشد تا نمونه ادراری تهیه کنید تا از طریق آن بتوانید نوع و میزان بیماری عفونی خود را متوجه شوید. در این شرایط شما باید از ظروف استریل استفاده کنید. اگر ظروفی که شما استفاده می­کنید استریل نباشد ممکن است دکتر­ها در تشخیص بیماری شما دچار مشکل شوند. ممکن است در یورین باتل­های غیر استریل میکروب، باکتری، ویروس و…. موجود باشد که باعث شود دکتر بیماری شما را به خطا تشخیص دهید. اما یورین باتل­های استریل به‌هیچ‌وجه درون خود میکروب، باکتری یا ویروس ندارند که این موجب می­شود تا آزمایش شما بسیار دقیق باشد. تقریباً یورین باتل غیر استریل کاربرد بیشتری دارد، برای تست بارداری، تست عدم اعتیاد و…. از این یورین باتل استفاده می­شود.

البته اگر نیاز به آزمایش دقیق باشد باید از یورین باتل­های استریل استفاده کنید. در ادامه ما را همراهی کنید؛ زیرا به مهم­ترین بخش مقاله یعنی کاربرد یورین باتل رسیده‌ایم. امیدوارم نکاتی که تا به الان به شما گفته‌ایم را به‌خوبی درک کرده باشید. چون این نکات تأثیر بسیار مهمی بر روی درک کاربرد بطری نمونه گیری دارد. البته اگر شما فرد باهوشی باشید تا به الان بعضی از کاربرد­های این ظرف را متوجه شده‌اید.

 

یورین باتل چه کاربردهایی دارد؟

در قسمت­های قبل مقاله اشاره کردیم که انواع یورین باتل تأثیر مستقیم بر روی کاربرد آن دارد. ما هم در این قسمت مقاله سعی می­کنیم تا به تفکیک انواع این بطری نمونه گیری، کاربرد آنها را مورد بررسی قرار دهیم. همان‌طور که گفتیم هر فردی بر اساس علاقه خویش یورین باتل را دسته‌بندی می­کند. اما گفتیم که بهترین تقسیم بندی بر اساس استریل بودن یا نبودن آن است. در ادامه اول بر اساس همین موضوع کاربرد یورین باتل را مورد بررسی قرار می­دهیم.

 

  • یورین باتل استریل

در قسمت­های قبلی مقاله اشاره کردیم که یورین باتل استریل کاربرد­های زیادی ندارد؛ البته این ظروف در هنگام استفاده اهمیت بالایی دارند. در واقع این ظروف با اینکه کاربرد کمی دارند؛ اما در زمان استفاده بسیار مهم و کلیدی هستند. اگر این ظروف استریل بودن خود را از دست بدهند؛ شما نمی­توانید از آنها استفاده کنید. این موضوع خیلی مهم است که این ظروف استریل بودن خود را از دست ندهند. یورین باتل استریل برای تشخیص انواع عفونت‌های باکتریایی، قارچی و بیماری­های مشابه در ادرار مورداستفاده قرار می­گیرد. در ظروف استریل بسیار مهم است که بسته‌بندی آنها به‌صورت تکی باشد و شرایط کامل برای استریل ماندن در زمان حمل‌ونقل را داشته باشد. بیشتری کاربرد یورین باتل استریل برای این است که بتواند آزمایش­های دقیقی را ثبت کنید. البته اگر نیاز ندارید می­توانید از مدل غیر استریل استفاده کنید.

 

  • یورین باتل غیر استریل

همان‌طور که در کل مقاله مطالعه کردید یورین باتل غیر استریل کاربرد زیادی دارد؛ اما کاربرد‌های آن تقریباً محدود هستند. اصلی‌ترین کاربرد ظروف غیر استریل برای تست عدم اعتیاد است. بودن ویروس و باکتری در ظرف باعث نمی­شود تا تغییری در نتیجه آزمایش ایجاد شود و شما می­توانید با خیال راحت آزمایش تست اعتیاد یا حتی آزمایش بارداری بدهید. آزمایش آنالیز ادراری در برای بررسی و تجزیه ماکروسکوپی اجزای مختلف ادراری از جمله: گلوکز، پروتئین، کتون، نیتریت، گلبول‌های قرمز خون، گلبول‌های سفید خون، تست بارداری، تست اعتیاد و…. استفاده می­شود. البته تمام این کاربردهایی که نام بردیم فقط بخشی از کاربردهای انبوه یورین باتل است. امیدواریم که به‌صورت کامل با کاربرد یورین باتل آشنا شده باشید.

 

امتیاز ۵ از ۵ – ۶ رای
spinner در حال ثبت رای

در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم.

برای مشاوره و پیگیری سفارشات خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۲۱۶۸۰ تماس بگیرید

کاربرد یورین باتل چیست؟

ظروفی یا لیوان­ هایی که برای نگهداری نمونه ادرار، نمونه تست اسپرم و در بعضی موارد نمونه­ های پاتوبیولوژی آزمایشگاهی مورداستفاده قرار می­ گیرد. البته بیشترین کاربرد این ظروف برای آزمایش ادرار است.

کاربرد یورین باتل استریل چیست؟

ممکن است شما دچار بیماری عفونی شوید و نیاز باشد تا نمونه ادراری تهیه کنید تا از طریق آن بتوانید نوع و میزان بیماری عفونی خود را متوجه شوید. در این شرایط شما باید از ظروف استریل استفاده کنید.

کاربرد یورین باتل غیراستریل چیست؟

اگر ظروفی که شما استفاده می­کنید استریل نباشد ممکن است دکتر­ها در تشخیص بیماری شما دچار مشکل شوند. ممکن است در یورین باتل­های غیر استریل میکروب، باکتری، ویروس و…. موجود باشد که باعث شود دکتر بیماری شما را به خطا تشخیص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + یازده =